Opis forum
Administrator
====================================
SS jest seri± strzelanek tworzon± przez studio CroTeam.
Fabu³a jest tak naprawdê pretekstem do bezmózgiej sieczki,
któr± oferuje nam gra. Brzmi ona nastêpuj±co:
- Z³e, niedobre, be, armie ,,Mentala'' zaatakowa³y Ziemiê i
trzeba wyt³uc...
W tej czê¶ci zosta³o to pokazane w lepszy sposób, ni¿ w reszcie
(Co jest uzasadnione - BFE to pocz±tek fabu³y), ale i tak nic w
stosunku gameplay/fabu³a siê nie zmieni³o.
=========================================
Nie¼le rozpisa³em siê na wstêpie, ale trzeba by³oby przej¶æ w
koñcu do szczegó³ów.
=========================================
Gra rzuca nas po zurbanizowanej wersji Egiptu, gdzie bêdziemy
t³uc hordy ró¿norodnych typów mobów. Od ¿o³nierzy ze ¶ciêtymi
g³owami, a¿ po zmutowane, gigantyczne skorpiony mordercy.
Ka¿de zabicie daje baaardzo du¿o satysfakcji i ta tryskaj±ca we
wszystko krew...
=========================================
Niestety na pierwszym poziomie jest dosyæ lightowo, przez co
pierwsze wra¿enie fanów serii mo¿e byæ nastêpuj±ce:
,,Trochê ma³e te hordy''. Grunt, ¿e level ten trwa krótko.
Na ca³e szczê¶cie nadrobi³ to ju¿ drugi poziom.
W tle dogrywa nam prze-epicki soundtrack, który idealnie pasuje
do tego, co dzieje siê na ekranie. A dzieje siê wiele.
Przyk³ad:
https://www.youtube.com/watch?v=xVdyrKp6ZaY
https://www.youtube.com/watch?v=CIQOLb3frXM
Mapy s± liniowe a broñ, która by³a jedn± z fajniejszych w serii
(czyli snajperka), wystêpuje tylko jako sekret i jest ma³o
okazji do jej u¿ycia.
Zmienne uczucie mo¿e wywo³aæ smycz, która na pierwszy rzut
oka przypomina t± z BulletStorm'a. Jest to jednak wra¿enie b³êdne.
Dziêki niej mo¿emy ¶ci±gaæ fale mniejszych przeciwników, a potem
ich brutanie wybuchn±æ.
Strzelanie jest dosyæ staroszkolne, ale twórcy chcieli przypasowaæ
grê równie¿ do nowszych graczy, dodano m.in. sprint i przycelowanie
w niektórych broniach. Bombê niszcz±c± wszystko w promieniu kilometra
zast±piono C4, które dobrze wpasowywa³o siê jako klimatyczny zamiennik.
================================================
Konstrukcja map w kampanii jest dosyæ dobra.
Gra wygl±da ³adnie. Dzia³a ona na silniku Serious Engine 3.5
Jest bardzo przyjemna dla oka, a silnik potrafi wygenerowaæ
naprawdê wiele. Istnieje mo¿liwo¶æ grania w tryb przetrwania,
w którym lec± na nas hordy przeciwników i musimy przetrwaæ
jak najd³u¿ej. W porównaniu do HD'ków, tutaj zosta³o to o wiele
lepiej dopracowane, przez co poziom trudno¶ci umo¿liwia nam w
koñcu dotarcie do tego mitycznego - z³otego medalu. Tak...
Tutaj nagradza siê czas przetrwania medalami, a nie nastêpnymi
poziomami do¶wiadczenia. Jak ju¿ wspomina³em, systemy starej
szko³y strzelanek. Oznacza to grê dla fun'u, nie dla odznak.
Teoretycznie w wersji Steam mo¿emy mieæ achivementy, ale
,,komu to potrzebne?''
Nowo¶ci± s± równie¿ idealne dla cyklu ataki rêczne typu wyrywanie
g³owy dla pewnego spasionego, z³ego moba, po którym dajemy jej
ca³uska
Niestety gra dla fanów bêdzie ³atwa...
Co innego z typowym CoD'owcem.
Tacy bêd± ginêli 10x/minutê na poziomie ³atwym.
Wystêpuj± tutaj mini bossy, które potem bêd± naszymi normalnymi
przeciwnikami. Na wyró¿nienie zas³uguje tutaj walka z Mechanoidem,
która da³a mi wiele stresu (w pozytywnym znaczeniu) oraz spor±
satysfakcjê po pokonaniu przeciwnika.
Gameplay z owej walki:
https://www.youtube.com/watch?v=1IZk6nWHlKI
============================================
Logiki tutaj nie ma. Kto normalny rozrzuca rakietnice po Egipcie?
I to jest w³a¶nie w tej serii piêkne...
Skryptów nie ma tu zbyt wielu, co wg. mnie jest jak najbardziej zalet±.
Bezmózga sieczka, któr± bêdziemy toczyæ, by³a wg. mnie o wiele
bardziej satysfakcjonuj±ca, ni¿ niektóre doskryptowane maksymalnie
fps'y. O ile do takowych wróci³em mo¿e z 1 raz, o tyle do ka¿dej gry
z serii Serious Sam, by³em wstanie wracaæ ponad 300 razy!!!
Bugów w Single Playerze nie by³o, ale za to w Multiplayerze przed
patchami, by³o ich sporo. Od zaklinowanych animacji, a¿ po
¶ciany, które by³y w graczu. Mo¿na po tym strwierdziæ, ¿e
MP by³ robiony jako ostani...
Skoro zacz±³em ju¿ kwestie MultiPlayera, czas to rozwin±æ.
Posiadamy tu tryby rywalizacyjne (które s± ¶redniawkami), oraz
Co-oP, który po prostu WYMIATA. Im wiêcej ludu na serwerach,
tym mocniejsze moby, a do tego zabawa w 2/< osób zawsze by³a
o wiele fajniejsza, ni¿ gra #ForeverAlone.
Nie mamy ju¿ nic do dodania. Po prostu 8 z wielkim +/10.
CroTeam siê postara³o. Nic tylko zapierdzielaæ na YT i ogl±daæ
gameplay'e i rozmy¶laæ nad kupnem.
Offline