Serious Sam The Second Encounter jest gr± z wysoko rozwiniêtego gatunku strzelanek. Nie mo¿na w tym wypadku powiedzieæ czy, fpp, czy tpp, poniewa¿ mamy 2 opcje kamery, ale o tym pó¼niej. Zosta³a ona sp³odzona przez studio CroTeam.
Wprowadzenie fabularne:
Armie Mentala zaatakowa³y Ziemiê (O czym by³o wiêcej w trzeciej czê¶ci), Sam teleportowa³ siê do przesz³o¶ci za pomoc± stra¿nika/blokady czasu, aby uratowaæ ¶wiat.
Pomaga nam NETRICSA, czyli co¶ w rodzaju podrêcznej wikipedii.
Jeste¶my w Afryce, a klimat jest po prostu miodny. W porównaniu do pierwszej czê¶ci, która wg. mnie by³a sucha, tym razem klimacik jak najbardziej sprzyja gameplay'owi.
Co prawda, jedynka by³a tylko testem silnika.
Graficznie gra jest bardzo ³adna. W serii Serious Sam nigdy nie chodzi³o i nie bêdzie chodziæ o specjalny realizm graficzny, lecz o to, by grafika by³a przyjemna dla oka. Wersja HD jak najbardziej spe³nia formu³ê. Opcje grafiki s± bardzo rozbudowane, nawet bardziej ni¿ w pierwszym Crysisie. Co wiêcej mamy kilka szablonów kolorów gry. Mo¿emy graæ w grafice stylistycznie apokaliptycznej, w nasyconych kolorach, w bardzo jasnych kolorach. Ró¿nice miêdzy stylami graficznymi mo¿na zauwa¿yæ m.in. w gameplayach.
Niektóre d¼wiêki w grze zosta³y podmienione, co wysz³o moim zdaniem na korzy¶æ gry. Soundtrack siê nie zmieni³. Miodny by³, jest i bêdzie. Piosenki w walkach z bossami by³y naprawdê dobre, dziêki czemu gra z prostej, bezmózgiej strzelanki zmieni³a siê w bardzo dobr± grê, ze ¶wietnym soundtrackiem.
Us³yszymy m.in. ¶wietne afrykañskie loopy, przeróbkê Jingle Bells, dynamiczne piosenki podczas walk z bossami. Wyró¿nia siê ¶wietna muzyka na poziomie ,,Wielka Katedra''. http://ulub.pl/P0yuOnJUCX/serious-sam-t … ka-katedra
Mo¿ecie mówiæ, ¿e soundtrack nic nie znaczy, ale prawda jest taka, ¿e od niego zale¿y ponad 40% jako¶ci gameplay'u gry, a takowy jest stosunkowo prosty, ale za to bardzo grywalny. Formu³a siê nie zmieni³a, ale jednak s± pewne ró¿nice. Wynikaj± one g³ównie z ulepszonego SI przeciwników, lepszych animacji, oraz z szybszego prze³±czania siê pomiêdzy broni±. Mo¿na te¿ wspomnieæ co nieco o interfejsie, który zosta³ bardzo ³adnie dopracowany i nie niszczy gry jak w przypadku zielonego interfejsu z klasycznego The First Encounter.
Wspomniany interfejs zosta³ dodany poni¿ej. Oczywi¶cie chodzi o ten z The First Encounter.
Wspomina³em o SI, oraz animacjach, wiêc warto te¿ rozwin±æ trochê ten temat. Sztuczna Inteligencja zosta³a bardzo solidnie dopracowana, przez co przeciwnicy nie id± ju¿ ,,na pa³ê'', jak w klasycznym wydaniu. Potwierdza to moment na pierwszym poziomie, gdzie dostawali¶my dwururkê i nagle rozwali³a siê ¶ciana, a w niej przedstawiciel innej rasy. W klasycznym wydaniu sta³ on tam ca³y czas, a w HD zacz±³ patrolowaæ teren, co bardzo mnie zadziwi³o oraz jednocze¶nie przerazi³o.
Model strzelania równie¿ zosta³ poprawiony, jak i czê¶ci cia³a, w które po trafieniu przeciwnicy umieraj±. W klasyku mo¿na by³o wycelowaæ w powietrze, a i tak trafili¶my, tu zosta³o to poprawione. Przeciwnicy potrafi± teraz jeszcze skuteczniej celowaæ w nas, a paradoksalnie gra sta³a siê ³atwiejsza.
Gra posiada równie¿ tryb przetrwania, lecz nie jest on zbyt dobrze dopracowany. Mo¿emy w nim zdobyæ 3 medale. Z³oty, srebrny oraz oczywi¶cie br±zowy. Po pewnym czasie (jakich¶ 2 minutach) zaczyna siê robiæ niez³y burdel, przez co zdobycie z³otego medalionu mija siê z cudem, ale pomimo to jest to bardzo mi³y dodatek. Przynajmniej wiemy, ¿e tak jak RockStar w GTA5, twórcy my¶l± nad tym, aby to nie by³ tylko odgrzewany kotlet.
Jeszcze raz przypominam, ¿e:
- Gameplay jest bardzo prosty, po prostu chodzisz i strzelasz. - Zosta³ on bardzo dobrze dopracowany, przez co siê nie znudzisz. - Jest staroszkolny - nie ma sprintu, ale to jest jak najbardziej zaleta. W³a¶nie pod takie rozwi±zania zosta³y zaprojektowane poziomy.
Niestety, ale gra jest stosunkowo krótka. (4 godziny) De Facto mo¿na j± powtarzaæ dosyæ czêsto, poniewa¿ jest to produkt na wiele podej¶æ.
Nawi±zuj±c do powy¿szych wpisów mo¿na wywnioskowaæ, ¿e je¿eli oczekiwa³e¶ gry na raz, to siê zadziwisz.
Czasami wystêpuj± b³êdy, które zbytnio nie przeszkadzaj±, ale s±. Mamy te¿ multiplayer.
Zawiera on kilka trybów. - CTF - DM - TDM - Co-oP
O ile tryby rywalizacyjne to zwyk³a ¶redniawka, o tyle Co-oP daje nam mnóstwo Fun'u.
Mo¿emy graæ w kamerze FTP i TTP, obie s± bardzo grywalne.
Przyda³oby siê te¿ wspomnieæ o kwestii Level Desingu. Poziomy s± liniowe, ale rozbudowane graficznie, jak i w kwestii sekretów. Czê¶æ z nich mo¿na znale¼æ ³atwo, cze¶æ jest pod my¶lenie i exploring. Ogó³em LD gry oceni³bym na 7/10, ale przecie¿ nie tym gry ¿yj±.
Fabularnie gra te¿ nie zachwyca, ca³y jej ,,sens'' przedstawi³em na wstêpie, ale tak naprawdê w tej serii takie kwestie nigdy siê nie liczy³y. Chodzi³o o krwaw± jadkê z poka¼n± ilo¶ci± miêsa armatniego, bossami, sekretami oraz zerow± nud±.
Warto te¿ powiedzieæ o arsenale.
Gra obdarza nas od coltów, po porêczne armaty, a¿ na bombie niszcz±cej wszystko w promieniu 1km koñcz±c. Tak na prawdê ju¿ na pierwszych poziomach mamy ca³kiem przyzwoity arsena³, z którego ka¿da broñ jest dobrze zrobiona.
To w sumie by³oby na tyle, je¿eli chodzi o grê.
Podsumowanie: - ¶wietny soundtrack - mi³a dla oka grafika - dobry interfejs - kilka drobnych bugów - lepsze animacje - udoskonalone SI - paradoksalnie ³atwiejsza - 2 grywalne tryby kamery - nie zmieniona formu³a (OldSchool Shooter) - ¶redni/dobry tryb przetrwania - ¶wietny Co-oP - ¶redniawe tryby rywalizacyjne - fabu³a w mikroskopijnych ilo¶ciach
Teraz czas na ocenê ogóln± gry.
Je¿eli jest siê fanem serii, jak najbardziej gra zas³uguje od ciebie na 9/10. Je¿eli nie jeste¶ fanem, ale chcesz spróbowaæ 8/10 Je¿eli nie lubisz tego typu rozwi±zañ, to nie masz co w niej szukaæ.
Dziêkujê za uwagê.
|